maandag 3 juni 2013

Taormina dag 4

We zijn al aanbeland bij dag 4 in Taormina, dit was zaterdag, na enkele drukkere dagen wilde we het nu wat rustiger aandoen, we gingen naar de Giardino  Pubblico.
Dit weelderig park werd in 1899 aangelegd door een Engelse aristocrate, Florence Trevelyan, zij hield zoveel van dit park dat ze dit park aan de stad schonk.
Omdat er geen werk was voor de stadsbewoners en zij ornitholoog was, ontwierp ze tamelijk bizarre constructies die ze liet bouwen om de vogels te kunnen observeren en laten nestelen.
Je staat versteld van de operette-achtige grillige decors, best wel sierlijk, in een op een Chinese pagode lijkende toren met Arabische decoraties zat de eigenaresse vaak de vogels van het park te observeren.
Wij waren er redelijk vroeg en er waren toch al veel mensen aan het wandelen, een oude Siciliaan was zijn dagelijks krantje aan het lezen op een bank, vrouwtjes stonden te kletsen bij elkaar, waarover dat verstonden we niet!!!
In het park zijn vele verschillende planten te zien, zowel gewone als exotische, het is een oase van rust, met daarbij nog heel mooie vergezichten ook van de baai en de Etna, zelfs WiFi, zo kon ik de foto van Robert nemen en op Facebook plaatsen terwijl we even aan het genieten waren op een rotsblok.
Nadien weer afgezakt naar ons restaurantje " La Botte " waar we al begroet werden met  Buongiorno Mr Roberto !!!!, eerst ons vers appelsiensapje dat is toch helemaal anders  die smaak dan bij ons, nadien weer een andere lekkere pizza uitgeprobeerd, we kregen nadien nog een lekkere Limoncello aangeboden, Robert is tegen iedereen aan het praten en als je weet dat Italianen of moet ik hier eigenlijk zeggen Sicilianen graag kletsen dan weet je dat Robert hier helemaal op zijn plaats is.
De kortste weg terug naar het hotel is via de ijscream bar, dus weer even er langs die kennen ons daar ook al !!!Aan de kerk op een bank in het zonnetje ons ijsje opgegeten nadien naar het hotel en zijn we boven op het dakterras gaan liggen in de zon, Robert is even in het water geweest maar vind het toch ook nog te koud, dus ik ben maar braafjes blijven liggen, zelf Robert heeft op een bedje gelegen, heel uitzonderlijk voor hem.
Ik kreeg zo een paar keer een stomp, je bent aan het snurken, ik wil mijn boek ook wel eens uitlezen neem de E-reader altijd mee maar kom niet aan lezen toe, er is hier zoveel te doen dat ik nu echt niet rustig kan zitten en gaan lezen, dit zal voor een andere keer zijn denk ik.
Groetjes Rita & Robert 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten