vrijdag 31 mei 2013

Taormina dag 2

Hier ben ik weer met het volgend verslagje, denk niet dat ik dat 2 weken ga volhouden zenne ....
We hebben de eerste nacht in het hotel heel goed geslapen, we kunnen beide eigenlijk overal goed slapen dus dat is geen probleem voor ons.
Na een heerlijk ontbijt met cake en allerlei lekkernijen dachten we wat gaan we doen, dus richting Corso Umberto, ik verwonder me er altijd nog over dat we ons zo dicht bij de hoofdstraat bevinden, we kwamen aan bij het Palazzo Corvaia, vroegere stadspaleis, nu is de toeristische dienst er gevestigd.
Het was wat bewolkt en niet te warm dus we gingen richting het Teatro Greco, ik kreeg al zo'n blik van moet ik al die treden doen, ik moet zeggen we worden het wandelen echt al gewoon, als ik vroeger zag staan 200 m dan sloeg ik al in paniek.
De weg erheen liep wel wat op maar tussendoor moest er toch gestopt worden om enkele kiekjes te nemen, er was een inhammmetje en toen ik er aan kwam zag ik het nog zo voor mij en dat na 34 jaar geleden.
Er stond aan de ingang een heel rij volk, ik dacht een groep die wat instructies kregen en wilde die al voorbij steken tot Robert zei die zijn aan het aanschuiven, dus netjes mee aangeschoven, in tussen kon ik de inkom prijzen lezen, € 8 p persoon, van 18 tot 25 jaar €4 met identiteitsbewijs, ernaast en dat was van tel voor ons vanaf 60 gratis ook met identiteitsbewijs, ja probleem natuurlijk want we hadden ons paspoorten moeten afgeven in het hotel, maar ik ging het toch proberen, ik had gelukkig mijn rijbewijs bij, daar sta ik nog op als jonge meid van 21 jaar !!!! dus dat was ok maar nu Robert nog, daar had ik niets van bij maar kreeg ineens 2 gratis ticketten, hij zal gezien hebben dat hij ouder is hahaha.
Dus wij naar binnen de trappen op en weer even stoppen om een foto te nemen maar nog meer om even te rusten, we zijn toch wel tot het hoogste punt geweest, en genoten van de prachtige vergezichten.
De roem heeft het theater te danken aan z'n ligging, door de ingestorte toneelwand heb je een onvergetelijk uitzicht op de Etna en de kustlijn, het oorspronkelijk theater had een diameter van 109 meter en bood plaats aan 5000 toeschouwers, het is het tweede grootste van Sicilië na Syracusa.
In de zomermaanden vind er Taormina Arte plaats, een zomerfestival met film, theater, ballet en symfonische muziek dus er zijn altijd werken aan de gang voor het festival begint, zo ook nu dat wij er waren.
Je kan wel duizenden foto's maken van al de mooie vergezichten, maar ja je moet eens stoppen, we zijn langs een klein weggetje terug gegaan, we kwamen nadien in allerlei straatjes met overal restaurantjes, we dachten we gaan hier ergens een pizza eten, poging 2 voor een lekkere pizza.
Robert was bezweet, nog een geluk dat het niet te warm was, dus verkozen we om binnen te gaan zitten, een dame kwam direct naar ons, Robert vroeg of de pizza hier dun was, haar antwoord was nee, dus we bestelde er ieder een verschillende, maar die was lekker, er staan er nog veel op de kaart dus de volgende dagen gaan we weer andere uitproberen.
Het schijnt een heel gekende zaak te zijn "La Botte " overal aan de muur hingen foto's van bekende personen die daar zijn komen eten, ook mijn favoriete Formule 1 rijder David Coulthard was er geweest, wij hebben geen foto daar hangen van ons , ze hoeven ons niet overal te kennen, ze kennen ons in Lovina al overal dat is al genoeg.
Nog een lekkere cappuccino nadien en we konden verder wandelen, ik wist niet meer waar we waren tot we via een klein straatje terug op de Corso Umberto kwamen.
Weer langs het ijssalon onze dagelijkse gelati genomen, we moeten wel zien dat we ons gewicht blijven behouden na al dat wandelen.
s'Avonds weer lekker gegeten in het hotel en als dessert was het Tiramisu, ik dacht dit zal wel een kleine portie zijn maar nee was een grote portie dus dat was weer een meevaller voor ons.
Zicht vanaf het dakterras van ons hotel genomen
Nu niet zo vroeg het bed in want moest het eerste verslagje nog schrijven en ik kreeg de verkleinde foto's er niet op, dus via een andere weg dan maar doen en het is toch allemaal gelukt zo te zien.
Groetjes en tot het volgend berichtje.
Rita & Robert 

2 opmerkingen:

  1. wat prachtig zeg, en wat lopen jullie veel, maar naar Ketutje op de motor daar moet je je nu nog voor schamen.
    Dus in Lovina alleen op de motor voor een ritje in de bergen he.
    Geniet ze verder, het water loopt ons in de mond bij de ijsco foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja héé, we doen niets anders dan wandelen hier, maar naar Ketutje van op onze nieuwe stek is toch wel wat ver denk ik hahaha.
    er zijn zoveel soorten denk niet dat we ze allemaal kunnen proberen ....
    Gr R & R

    BeantwoordenVerwijderen