maandag 27 mei 2013

Bijna op weg naar Taormina

Hallo iedereen,
Nog 2 dagen en we vertrekken naar Taormina, verdorie wat is het moeilijk om te pakken, kan je geloven dat ik liever pak voor Bali, het is er wel in de 20 C maar misschien s' avonds wat fris dus een vestje mee.
Nu moeten we s' avonds toch een beetje netjes gekleed zijn om te gaan eten, Robert vroeg of ik een paar maanden weg bleef haha, wil nu ook niet elke dag met hetzelfde aan tafel gaan zitten natuurlijk.
Alles is klaar, Robert dacht 1 valies is ok voor ons beide, dat is dus verkeerd gedacht van hem, 2 valiezen, zijn nieuwe camera wat eigenlijk de mijne is !!! , iPad, iPod en mijn e-reader dat kan allemaal in mijn handtas.
De laptop gaat ook mee natuurlijk, ik denk en hoop dat we gratis WiFi hebben in het hotel, en dan kan ik jullie zeker en vast op de hoogte houden van ons doen en laten en foto's plaatsen op onze blog en op Facebook.
We stijgen op woensdag morgen om 6.00 uur dus vroeg ons bedje uit want om 3 uur staat de taxi hopelijk voor ons deur om ons naar Zaventem deze keer te brengen, het is een 3-tal uurtjes vliegen, hetzelfde zoals van Bali naar Singapore, we landen om 9.10 uur in Catania.
Dan zal het nog een uurtje rijden zijn naar ons hotel in Taormina " il Piccollo Giardino "  dan kunnen we gaan genieten van onze twee weken Sicilië, dit is wel wat anders dan 6 maanden maar nee ik klaag hoegenaamd niet zenne !!!
Het is zoals verleden jaar een doe vakantie dus er zal wat moeten gewandeld worden, heb voor niets goede schoenen gekocht, nu moet je van ons niet verwachten dat we toeren gaan doen daar, maar ik heb toch wel wat uitstappen uitgestippeld, een paar met de lokale bussen, naar Castelmola en Forza d'Agro, ik kan me nog goed herinneren dat Robert in één van deze plaatsjes een foto heeft gemaakt van een ijzeren poortje dat hij nog special heeft geopend, dus dat ga ik toch eens zoeken daar.
Misschien gaan we ook een auto huren om een paar tripjes naar het binnenland te doen, daar moet ik ook wandelen natuurlijk.
In Taormina zelf moet er ook gewandeld worden, maar gelukkig is ons hotel in het centrum van Taormina gelegen, waar het internet allemaal al niet goed voor is om dit op te zoeken, er zijn plaatsen genoeg om daar ergens wat te rusten op een terras om te genieten van een lekker ijsje of een vino alla mandorla te drinken.
We willen ook nog eens naar Letojanni gaan, daar hebben we in de jaren '70 gaan kamperen met onze kinderen toen ze nog klein waren, wil wel eens zien of de camping er nog is, ik heb gelezen dat het nu daar heel bekend is om visgerechten te eten.
Op vrijdag 7 juni vieren we dan Robert zijn 66st verjaardag, hij in Sicilië en ik altijd in Bali !!!! hopelijk is het die dag ergens een muziekavond zoals we toen hebben meegemaakt, ik doe er een paar YouTube filmpjes bij van de muziek wat de aanleiding is geweest dat we nu terug naar Taormina gaan, Robert was muziek aan het beluisteren in Bali en kwam deze muziek tegen, zo is het idee ontstaan om naar daar terug te gaan want normaal had het Barcelona geweest.
Woensdag 12 juni vertrekken we dan terug naar huis na hopelijk een toffe vakantie in Sicilië, we vliegen dan om 9.30 en komen dan rond 12.40 in Zaventem aan, waar hopelijk de taxi ons weer opwacht om ons naar huis te brengen.
En dan is het nog maar 3 maanden voor we terug naar Bali vertrekken, maar nu eerst fijn genieten in Taormina.
Groetjes Rita & Robert

 
 
 

4 opmerkingen:

  1. ja Rita, wat hebben we het dan toch makkelijk in Bali en Thailand, daar hoef je jezelf echt niet op te doffen om uit eten te gaan, al ga je in je pyama zie je er nog beter uit dan de meeste inwoners.
    Maar nu in een hotel, ja dat is natuurlijk een beetje kakkineus he, dan komt er een lippenstift etc aan te pas.
    Dat wordt wat als jij zelfs nieuwe wandelschoenen heb gekocht, volgend jaar de 4daagse van Nijmegen denk ik.
    Maar vrienden HEEEEEEL VEEEEEEL PLEZIER daar en probeer ons op de hoogte te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marian ,
    Ja veel gemakkelijker voor daar te pakken dan nu, daar kan je gaan eten hoe je wil, maar nu moet ik toch een beetje netjes voor de dag komen, lippenstick komt er niet bij hoor, die lik ik toch maar af hahaha.
    Het zijn geen echte wandelschoenen hoor maar een fijn sandaaltje om van de ene kroeg naar de andere te gaan !!, nee ik ga daar wel wat wandelen als we een uitstapje doen, zal wel meer zijn dan in Bali, dus die 4 daagje van Nijmegen vergeet je maar hoor.
    Ik hou jullie zeker en vast op de hoogte hoor.
    Gr Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Rita en Robert,
    Geniet van jullie reisje.
    Ik blijf jullie blog volgen.
    Zullen voor mij heel wat herinneringen zijn aan het mooie Sicilië.
    Hopelijk wil het weer wat mee.
    Zal in elk geval heel wat beter zijn dan hier!
    Gr van Annemie (Lychee)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Annemie,
    Genieten gaan we zeker doen daar en ik dacht wel dat we Wifi hebben in het hotel zo dan probeer ik regelmatig iets te plaatsen van berichtje tot foto's,nu heb ik natuurlijk niet zoveel tijd als in Bali hahaha, want hier gaan we wel regelmatig op stap.
    Hoop je veel herinneringen te geven van Sicilië, het is een prachtland.
    Morgen en overmorgen niet zo warm daar maar daarna gaat het in stijgende lijn, ik ga nu niet om te zwemmen en te zonnen dus hoeft niet te warm te zijn voor mij
    Gr Rita

    BeantwoordenVerwijderen